-->

Ο νεαρός που ανέτρεψε το κλισέ «να μην εμπιστεύεσαι τους ξένους» κι έγινε δισεκατομμυριούχος

Το παράδειγμα του Μπράιαν Τσέσκι αποτελεί έμπνευση για πολλούς νέους αλλά και απτή απόδειξη πως πρέπει να πιστεύει κανείς στις ιδέες του, όσο απαίσιες και αν φαντάζουν.

Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να βγει λίγο παρακάτω και με ποιο τρόπο η ζωή θα θελήσει να σε ανταμείψει καθώς κυνηγάς το όνειρό σου. Και το θάρρος ή και θράσος που επέδειξαν στην ξέγνοιαστη και περισσότερο τολμηρή δεκαετία των 20 τους ο Μπράιαν Τσέσκι και ο συγκάτοικός του Τζο Γκέμπια τούς έφερε σήμερα στη λίστα με τους οικονομικά ισχυρούς του πλανήτη και αφεντικά της πιο κερδοφόρας υπηρεσίας του κόσμου, της Airbnb.

«Σχεδίασα το μέλλον στο οποίο ήθελα να ζήσω» έχει δηλώσει σε κάποια από τις συνεντεύξεις του ο CEO της εταιρίας, Μπράιαν Τσέσκι. Και τα κατάφερε. Όπως κατάφερε να ανατρέψει, όπως λέει ο ίδιος, το κλισέ «να μην εμπιστεύεσαι τους ξένους». Και είναι για εκείνον μία προσωπική ηθική κατάκτηση. Άλλωστε, ο φόβος να βάλεις στο σπίτι σου έναν ξένο ήταν και το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν στις αρχές του εγχειρήματός τους.

Σήμερα, η αξία της πλατφόρμας ανέρχεται στα 35 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ το Airbnb βρίσκεται σε περισσότερες από 190 χώρες σε όλο τον κόσμο. Πέρα, όμως, από τη θερμή ανταπόκριση που έχει τύχει την τελευταία δεκαετία, έχει καταφέρει να διχάσει τον κόσμο, με τις  απόψεις για το πόσο θετική είναι ως υπηρεσία ή όχι, να διίστανται. Και μέσα στα αρνητικά που της χρεώνουν, είναι το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες μισθώνουν τα σπίτια τους για την Airbnb καθιστώντας αδύνατη την εύρεση σπιτιών προς ενοικίαση σε μεγάλες ή μικρές πόλεις, εκτοξεύοντας παράλληλα τα ενοίκια στα ύψη.
Το ταξίδι ξεκίνησε από ένα φουσκωτό στρώμα

Πίσω στο όχι και τόσο μακρινό 2008, δύο νεαροί φίλοι από τη Σχολή Καλών Τεχνών καταφθάνουν στο Σαν Φρανσίσκο για να κυνηγήσουν το επαγγελματικό τους όνειρο, που δεν ήταν και μεγάλων απαιτήσεων, πάνω στις σπουδές που έκαναν. Άλλωστε, στον Μπράιαν Τσέσκι από μικρός που ήταν τού άρεσε να σχεδιάζει (σχεδίαζε όλα τα παιγνίδια του, ακόμη και τα παπούτσια του) και δε μπορούσε να φανταστεί ότι θα έκανε κάτι διαφορετικό από αυτό που είχε σπουδάσει.

Ωστόσο, τα πράγματα στο Σαν Φρανσίσκο δεν πήγαν όπως τα είχαν σκεφτεί οι δύο φίλοι, οι οποίοι μάταια έψαχναν να βρυν δουλειά. Άνεργοι και οι δύο, τα έβγαζαν δύσκολα πέρα και τα καθυστερούμενα ενοίκια όλο και μαζεύονταν. Και η απειλή να τους γίνει έξωση και να σταματήσει κάπου εκεί και το όνειρο για ένα νέο ξεκίνημα στο Σαν Φρανσίσκο, ήταν πλέον ορατή.

Αλλά «η πενία τέχνας κατεργάζεται» και οι δύο νέοι εκμεταλλεύτηκαν με τον πιο έξυπνο τρόπο το γεγονός ότι βρέθηκε στην πόλη πολύς κόσμος για να παρακολουθήσει ένα βιομηχανικό συνέδριο, αλλά δεν υπήρχαν καταλύματα για όλους. Επειδή με το ίντερνετ δεν τα πήγαιναν καλά, τους βοήθησε ένα τρίτος φίλος τους, κατασκευάζοντας μία πρόχειρη ιστοσελίδα ονόματι «Air Bed and Breakfast» (δηλαδή «φουσκωτό στρώμα και πρωινό – από εκεί προέκυψε και το όνομα Airbnb), προσφέροντας στέγη και πρωινό σε ανθρώπους που δεν είχαν πού να μείνουν για τη βραδιά. Μάλιστα, το ίδιο βράδυ, φιλοξένησαν στο σπίτι τους τρεις ανθρώπους, που ήταν οι πρώτοι πελάτες της υπηρεσίας τους, πληρώνοντας 80 δολάρια ο καθένας για τη διαμονή τους. Και κάπως έτσι, κατάφεραν να πληρώσουν το ενοίκιο.

Τα δημητριακά… Ομπάμα

Οι όποιες προσπάθειες έκαναν οι δύο νέοι έμοιαζαν ευκαιριακές. Και στο τέλος έμεναν χωρίς χρήματα. Τον Αύγουστο του 2008, λίγο πριν τη διεξαγωγή του συνεδρίου του δημοκρατικού κόμματος στο Ντένβερ, οι εμπνευστές της υπηρεσίας σκέφτηκαν ότι σε μία πόλη με 27.000 κλίνες ξενοδοχείων, οι περίπου 80.000 άνθρωποι που θα την επισκέπτονταν, θα έπρεπε να μείνουν κάπου. Έτσι, εκείνο το Σαββατοκύριακο ήταν δεκάδες αυτοί που βρήκαν διαμονή μέσω της υπηρεσίας Airbnb.

Ωστόσο, οι δύο 25χρονοι φίλοι δεν συνέχισαν την προσπάθειά τους πάνω στη νέα αυτή η ιδέα, αφού και για τους ίδιους, μάλλον έμοιαζε κάπως περίεργη. Ενδεχομένως και απαίσια, όπως τους έλεγαν τότε αρκετοί. Τα χρέη τους, όμως, λόγω της κίνησή τους στο Ντένβερ είχαν μεγαλώσει κι έπρεπε να βρούνε χρήματα για να τα πληρώσουν. Και τότε έβαλαν σε εφαρμογή μία παράτολμη ιδέα, που αν την καλοσκέφτονταν μπορεί και να μην την πραγματοποιούσαν. Αλλά μάλλον, στην περίπτωσή των δύο νεαρών ίσχυε το άλλο κλισέ του Κοέλιο με το σύμπαν!
Απελπισμένοι καθώς ήταν σκέφτηκαν να στραφούν στην αγορά του πρωινού. Έτσι, έβαλαν σε εφαρμογή την παράτολμη, αλλά απλή ιδέα:  ο Τσέσκι παρήγγειλε χίλια κουτιά δημητριακών με λογότυπα Obama O’s (τα όμικρον του Μπάρακ Ομπάμα) και Captain McCain (στρατηγός Μακέιν), χρησιμοποιώντας τα ονόματα των τότε δύο υποψηφίων για την αμερικανική προεδρία. Και ξεκίνησαν να τα πουλάνε έναντι του εξωφρενικού για το προϊόν, ποσού των 40 δολαρίων το κουτί, προωθώντας τα ως «περιορισμένη έκδοση».

Φρόντισαν παράλληλα να τους δώσουν και την απαραίτητη δημοσιότητα, ο κόσμος τσίμπησε και σύντομα όλοι ήθελαν να αγοράσουν ένα «συλλεκτικό» κουτί από τα πανάκριβα δημητριακά τους. Έτσι, έβγαλαν ένα κέρδος της τάξεων των 30 χιλιάδων δολαρίων, που τους επέτρεψε να ασχοληθούν πιο σοβαρά με το Airbnb.

Και ήταν τα «δημητριακά του Ομπάμα» το ισχυρό όπλο από τη φαρέτρα τους, όταν στις αρχές του εγχειρήματος οι περισσότεροι έβλεπαν με δυσπιστία την ιδέα να φιλοξενείς στο σπίτι σου, ξένους ανθρώπους. Αφού κατάφεραν να πείσουν τόσο κόσμο να αγοράσει τα δημητριακά, γιατί να μην τους πείσει να ανοίξουν τις πόρτες των σπιτιών τους (έναντι αμοιβής) σε ξένους ανθρώπους;

Και ήταν αυτό ακόμη ένα στοίχημα που έβαλε ο ίδιος ο Τσέρσκι, μέσω του Airbnb, που περικλείει και τη φιλοσοφία της: όλα να καταλήγουν στο να εμπιστεύεται ο ένας τον άλλον!

Το Airbnb σε αριθμούς
Όταν πρωτοπαρουσίασαν την ιδέα τους πριν 11 χρόνια, όλοι έλεγαν ότι είναι τρελοί. Και πως δεν υπάρχει περίπτωση οι άνθρωποι να δεχτούν ποτέ να φιλοξενήσουν αγνώστους στον δικό τους χώρο. «Η εταιρεία μας βασίζεται στην πιο προσωπική ανθρώπινη αλληλεπίδραση, να είσαι δηλαδή επισκέπτης στο σπίτι κάποιου, να κοιμάσαι στα κρεβάτια τους και να χρησιμοποιείς τα μπάνια τους» είχε δηλώσει ο Τσέσκι. Και οι αριθμοί σήμερα μιλάνε από μόνοι τους.

Έχουμε και λέμε:

6 εκατομμύρια κρατήσεις Airbnb σε όλο τον κόσμο

81 χιλιάδες πόλεις με κρατήσεις

191 χώρες που συμμετέχουν στο δίκτυο της πλατφόρμας

Διαθέτει 31 γραφεία σε όλο τον κόσμο

Στη λίστα της Airbnb υπάρχουν συμπεριλαμβάνονται παγκοσμίως, 14 χιλιάδες μικρά διαμερίσματα, περισσότερα από 4.000 κάστρα και 2.400 δεντρόσπιτα.

Από το 2008 που ξεκίνησε έχει φιλοξενήσει περισσότερους από 500 εκατομμύρια επισκέπτες

Μέχρι τις Αυγούστου 2018 η εταιρεία είχε δει συνολικά 400 εκατομμύρια αφίξεις επισκεπτών, πράγμα που σημαίνει ότι ο συνολικός αριθμός αφίξεων φιλοξενούμενων αυξήθηκε κατά 100 εκατομμύρια μόνο τους τελευταίους οκτώ μήνες.

Τρεις Airbnb επισκέπτες κάνουν τσεκ ιν στη λίστα κάθε μισό δευτερόλεπτο.

Περισσότερες από 75 πόλεις σε όλο τον κόσμο φιλοξένησαν τουλάχιστον 1 εκατομμύριο επισκέπτες, η καθεμιά.

Οι ιδιοκτήτες ακινήτων Airbnb κέρδισαν συνολικά 65 δισεκατομμύρια δολάρια από τότε που ξεκίνησε η εταιρεία. Η εταιρία ανέφερε ότι οι γυναίκες ιδιοκτήτριες κέρδισαν σχεδόν 20 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο το 2017 και το 2018.

Η πλειοψηφία (56%) των ιδιοκτητών ακινήτων για Airbnb είναι γυναίκες.

Πηγή: newsbeast